محل تبلیغات شما

پیچ رنک گوگل چیست ؟

پیج رنک گوگل که با مخفف ( PR ) آن را می شناسیم در حقیقت یک محاسبه ی دقیق توسط گوگل است که  Larry Page و Sergey Brin بنیانگذاران گوگل آن را مطرح کرده اند و هدف آن ها از این تست پیج رنک گوگل تنها ارزیابی کیفیت و کمیت لینک های یک وب سایت به منظور تعیین امتیاز نسبی و ارزش و قدرت یک سایت است که این امتیاز در نهایت نشانگر عددی بین 0 تا 10 است .بدیهی ست که عدد 10 نشانگر بالاترین رتبه و عدد 0 نشانی از پایین ترین رتبه است.

 

شناخت چند وبسایت با رتبه ی بالا در پیج رنک گوگل

در مبحث تست پیج رنک گوگل باید پیج هایی با رنک بالا را شناخت ورفتار های این پیج ها را زیر نظر داشت، همچنین باید دانست که تعداد انگشت شماری از سایت ها هستند که توانسته اند در پیج رنک گوگل رتبه ی 10 را از گوگل بگیرند.

چند نمونه از سایت ها با رنک بالا :

– USA.gov

– Twitter.com

– Download Adobe Reader

پیج رنگ 0 تا 10 به چه معناست ؟

در تست پیج رنک گوگل باید دانست که دریافت پیج رنک 5 برای یک وبسایت به این معناست که محتوای پیچ دارای inbound links مناسب می باشد و پیج رنک 3 و یا 4 به این معناست که به اندازه ی کافی این وبسایت دارای inbound links است اما میزان آن ایده ال نیست و نیاز به رشد دارد. در وبسایت های نوپا که هیچ inbound links را شامل نمی شوند میزان این پیج رنک به عدد صفر میرسد .

پیج رنک توسط گوگل

آیا دسترسی به میزان پیج رنک وبسایت شما امکان پذیر است ؟

طبیعی ست که افرادی که افزایش بازدید وبسایت برایشان در اولویت است به دنبال میزان رنک سایت خود توسط گوگل هستند. در گذشته گوگل این رنک را با شما در بروزر پیج شما دقیقا در تولبار گوگل شما به اشتراک می گذاشت اما در حال حاضر گوگل تمایلی به اشتراک گذاری این عدد با شما ندارد، اما باید در نظر داشت که پنهان کردن این عدد از دید عموم به هیچ وجه به معنی بی اهمیت بودن این موضوع نیست و وبسایت شما همچنان تحت نظر گوگل است و توسط آن رتبه بندی می شود .

 

آیا پیج رنک تنها فاکتور رتبه بندی توسط گوگل است؟

هدف نهایی گوگل معرفی سایت های با کیفیت و مرتبط و قابل اطمینان متناسب با نیاز کاربر به افراد است،این امر از ابتدا هدف گوگل بوده و همچنان نیز هست، قطعا صفحات که در پیج رنک  رتبه ی بالاتری در SERP ها دارند در معرض رتبه بندی بالاتری قرار می گیرند اما باید دانست که این موضوع تنها فاکتور رتبه بندی وبسایت ها نخواهد بود ولی میتوان از آن به عنوان مهم ترین عامل نام برد .

 

اهمیت لینک ها در پیج رنک

فرض کنیم که پیج ایکس به صفحه ی وب سایت شما لینک خورده است، گوگل این عمل را به عنوان یک رای مثبت برای رتبه بندی هر چه بهتر و بیشتر وبسایت شما می بیند، افزایش این رای های مثبت و افزایش لینک های متصل به وبسایت شما می تواند اهمیت وبسایت شما را افزایش دهد که این دقیقا مفهوم اساسی پیج رنک است و توجه به آن از ومات در مبحث تست پیج رنک گوگل است.

اقدامات  Moz برای درک رتبه بندی گوگل

هر دو سال یک بار Mozکه یک ابر قدرت در مسائل سئو است تحقیقاتی در راستای فهم بهتر الگوریتم های گوگل انجام می دهد، Moz در این تحقیقات تلاش برای تعیین فاکتورها و مشخصاتی دارد که توانسته یک پیج را در رتبه ی بالایی نسبت به سرچ کاربر در ماشین های جستجو قرار دهد.

الکسا چیست ؟

الکسا از زیر مجموعه های شرکت آمازون است که در سال 1996 کار خود را آغاز کرد، این وبسایت توسط Bruce Gilliat  وBrewster Kahle  تاسیس شد و امروزه توانسته است محبوبیت خاصی در میان کاربران به دست آورد و بعد از پیج رنک گوگل از لحاظ اهمیت مهمترین جایگاه را دارد. میتوان گفت که این وبلاگ در واقع یک آنالیزور نسبت به ترافیک وب سایت شماست.

رتبه ی الکسا چیست و چه اطلاعاتی به شما میدهد ؟

در وبسایت الکسا می توان از رنک الکسا به عنوان تایین رتبه ی وبسایت خود استفاده کرد، ابزار رنک الکسا یکی از بهترین ابزار برای درک میزان رتبه ی شما نسبت به رقبای شماست، با استفاده از این ابزار موقعیت شما به صورت محلی و جهانی نمایش داده می شود. این وبسایت به راحتی عددی را به شما نشان می دهد که مشخص می کند رتبه ی وبسایت شما در نتایج ماشین های جستجو چند است و هر چه میزان این عدد کمتر باشد به معنی ترافیک بیشتر و اهمیت بیشتر سایت است .

 

برای بالارفتن رنک پیج چه کنیم ؟

پایه و اساس اصلی رنک پیج گوگل وجود بک لینک هاست، توجه به این امر که هرچه میزان بیشتری بک لینک داشته باشیم رنک پیج بالاتری توسط گوگل دریافت خواهیم کرد از ومات کار یک سئو کار است اما باید توجه به کیفیت این بک لینک ها کرد، وما هر بک لینکی نمی تواند برای شما رنک بالایی به ارمغان آورد.

 

استفاده از بک لینک های نامرتبط

می دانیم که وجود بک لینک ها یک فاکتور اساسی در پیج رنک گوگل است،در بعضی موارد دیده شده است که کاربران به منظور بالا رفتن رتبه ی وبسایت خود، از بک لینک های غیر مرتبط با آنچه محتوای اصلی آنهاست استفاده کرده اند باید در نظر داشت که گوگل هوشمند تر از آنچه آنها می پندارند است و متوجه این کار آنها می شود و در نهایت  این امر موجب میشود که از ا اعتبار سایت شما کاسته شود.

link juice چیست ؟

اگر یک سایت به سایت شما لینکی بزند مفهوم این عمل برای گوگل به این معناست که سایت لینک زده، حامی شما ست و شما را به نحوه ای تایید کرده است، این مسئله برای گوگل فوق العاده حائز اهمیت است. این مسئله بیانگر این است که صفحه ی وبسایت شما در حقیقت عصاره ای از آن وبسایتی ست که که به شما لینک زده است .

 

link juice ها به چند طریق می توانند بر وبسایت شما تاثیر گذارد

با توجه به عوامل موثر بر میزان تست پیج رنک گوگل ، باید گفت که دو عامل اصلی می تواند وجود link juice  ها را ارزشمند کند، تعداد لینک هایی که یک وبسایت خاص به سایت شما زده است و تعداد لینک هایی که تمامی سایت ها به سایت شما زده اند .

 

چگونه میزان Link Juice را در وبسایت خود افزایش دهیم ؟

هوشمندانه ترین راه برای جذب میزان بیشتری از Link Juice به شرح زیر است :

  1. ایجاد یک محتوای قوی ،معتبر، مفید و قابل اعتماد  برای سایت شما.
  2. در صورت داشتن برند خاص،تلاش برای معرفی بیشتر برند شما به عموم مردم.
  3. تبلیغ و توجه به اصول روابط اجتماعی
  4. تلاش برای بهبود محتوای خود و اطمینان خاطر از اینکه کاربر رضایت کامل از وب سایت شما داشته باشد .

 

چند راه ابتدایی برای جذب بیشتر Link Juice

– مشارکت در سایر وب سایت ها .

– دسترسی به بلاگر ها .

–  ذکر یک نام تجاری و یا برند خاص .

– بررسی محصولات در وبلاگ های مختلف .

– آماده سازی لیستی که مرتبط با محتوای شما باشد.

 

محاسبه ی Link Juice ها به چه صورت است ؟

معیار های مختلفی برای سنجش میزان Link Juice ها وجود دارد که می توان با آن میزان Link Juice های خود و دیگر سایت ها را سنجید .پیج رنک گوگل الگوریتمی ست که گوگل برای سنجش میزان Link Juice ها از آن استفاده می کند اما باید دانست که ابزارهای دیگری در سئو هستند که میتواند میزان Link Juice ها را به شما نشان دهد، این ابزار شامل، Moz Domain Authority (DA) و Majestic Citation Flow و Majestic Trust Flow (TF) و … هستند .

 

چگونه رتبه ی سایت خود را افزایش دهیم ؟

برای افزایش رتبه ی سایت خود موارد زیر به شما پیشنهاد می شود:

– انتشار محتوای مرتبط نسبت با محتوای کلی وبسایت شما .

– به طور متداول محتوای وبسایت خودتان را آپدیت کنید .

– استفاده از فرا داده ها یا متادیتا .

– فراهم ساختن سایتی که لینک های معتبری برای اشتراک گذاری دارد .

– استفاده از برچسب های alt .

 

ابزارهای تعیین پیج رنک از چه زمانی حذف شدند؟

آپدیت نهایی پیج رنک در دسامبر 2013 اتفاق افتاد و در اکتبر سال 2014 جان مولر اعلام کرد که مدت زیادی ست که به نبود تولبار پیج رنک مشکوک است و بعد از دو سال گوگل با اقدام به حذف کلی تولبار پیج رنک  از مرورگر خود این ادعای جان مولر را تایید کرد.

 

آیا حذف تولبار پیج رنک به معنی عدم رتبه بندی وبسایت ها است ؟

می دانیم که گوگل تولبار پیج رنک را از بروزر خود حذف کرده است و اما باید گفت که حذف این تولبار به معنی این نیست که گوگل در پشت صحنه از این قیاس استفاده نمی کند Google’s Gary Illyes در سال 2017 تایید کرد که پیج رنک هنوز هم سیگنالی برای رتبه بندی ست ولی باید دانست که گوگل از صدها روش دیگر به این منظور استفاده می کند.

 

آیا فاکتورهای پیج رنک در طول سال ها تغییر کرده است ؟

نحوه ی رتبه بندی گوگل در طول سال ها تغییر کرده است باید دانست که فاکتورهایی PageRank نیز به طور مداوم دستخوش تغییر است و فرض این موضوع که هنوز هم گوگل از فاکتورهای قدیمی استفاده می کند کار عاقلانه ای نیست. اما باید در نظر داشت که اصول اساسی و اصلی این فاکتورها همیشه از یک خط پیروی می کند.

 

دلیل اصلی حذف تولبار تعیین پیج رنک در گوگل چیست؟

پیش تر توضیح دادیم که تا سال 2013 کاربران به راحتی می توانستند از طریق تولبار گوگل رنج رتبه ای گه گوگل به آنها اختصاص داده است را مشاهده کنند و در سال های بعد این آپشن حذف شد، دلیل حذف این آپشن را فقط و فقط در یک جمله می توان خلاصه کرد :

سئو روز به روز پیشرفتی کرد که  این پیشرفت به هیچ وجه قابل پیش بینی نبود .

بازاریابی محتوا چیست؟

۱۰ روش خلاقانه برای افزایش فالوور اینستاگرام

چگونه در تبلیغات اینترنتی موفق عمل کنیم؟

رنک ,پیج ,گوگل ,سایت ,وبسایت ,ها ,پیج رنک ,رتبه ی ,link juice ,وبسایت شما ,رتبه بندی ,دارای inbound links

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها